سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گرسنگی

نوشته شده در  یکشنبه 88/1/23ساعت  8:57 عصر  توسط قطره ای از دریا 

این انشای که یک کودک دبستانی اهل آرزوانا ( در ایتالیا ) است :
گرسنگی در جهان خیلی زیاد است . ملت هایی هستند که از گرسنگی می میرند . آن جا مگس هست ، تمساح ، عنکبوت ، گرسنگی ، آن جا آفریقاست .
اما هند هم همچو تعریفی ندارد . در چین به تو پول می دهند ، اگر بچه پیدا نکنی . گرسنگی در جهان مثل کرم می لولد ، مثل کرم خاکی . کشورهای پول دار زیادی وجود دارند که حتی نمی دانند اصلاً گرسنگی را چطور می نویسند ، اما در هند ، آفریقا ، بازیلیکاتا می دانند گرسنگی را چطور می نویسند .
جهان حال آدم را بهم می زند ، کره زمین حال آدم را بهم می زند ، انسان حال آدم را بهم  می زند ، جهان مثل یک بریز و بپاش پول دار رفتار می کند و لازاروس هم آفریقا است و یک کمی هم از پرو . پرو قدیم ها خیلی پول دار بود ، حالا از زور گرسنگی شکم درد دارد .
جهان حال آدم را بهم می زند ، من نمی ترسم این را بگویم ، چون مبصر کلاس هستم و اجازه دارم بعضی چیزها را بگویم .
و به این شکل این انشا را تمام می کنم ، با این کلمات :
انسان از نسل میمون نیست ، بلکه از نسل خفاش خون آشام است !
برگرفته از کتاب : در آفریقا همیشه مرداد است . نویسنده : مارچلو دِ اورتا . ترجمه :حمید زرگر باشی . انتشارت : نقش خورشید .
( این کتاب مجموعه ایی از شصت انشای یکی از دبستانهای آرزوانا (در ناپل ) جنوب ایتالیا که توسعه نیافته  است می باشد . پس از انتشار این کتاب در ایتالیا در سال 1990 مافیا با نفوذی که در ارکان قدرت داشتند ، سبب اخراج مارچلو د اورتا معلم این دبستان از کار شدند . با این حال در بسیاری از کشورها چاپ شد ، که آیینه تمام نمای صداقت کودکانی است که با کلماتی ساده بی رحمی جامعه خود را بیان می کنند ) .


  • کلمات کلیدی :


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    یه سوال ؟
    هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شده به عشق
    چرا کسی فیلمش را نمی سازد ؟
    [عناوین آرشیوشده]